Svar på de vanligaste frågorna

Svar pa fragor

Hej och välkommen till SlimShopping!
Här kan du se svaren på de vanligaste frågorna.
Kontakta oss gärna på info@SlimShopping.se så ska vi göra vårt bästa för att svara dig. För frågor rörande din fakturabetalning kontaktar du Klarna direkt på mail: info@klarna.se

Ha en fin dag önskar kollegorna!


Hur lång är leveranstiden?

 

Normalt tar det 1-4 arbetsdagar från beställning till dess att du har dina varor.  

 


Vad kostar frakten?

 

Frakten är 39 kronor oavsett hur många varor du handlar. Handlar du för mer än 700 kronor bjuder vi på frakten.

 


Hur returnerar jag en vara?

 

Du vet väl att du har 365 dagars öppet köp! Kontakta oss på info@SlimShopping.se så snart som möjligt. Kundtjänst ger dig ett returnummer. Skicka tillbaka varan i det skick som den mottogs och märk paketet med ditt returnummer. Varan skall vara i oanvänt och oskadat skick i originalförpackning (plombering eller skyddsplast får inte vara bruten). Korsetter och shapers bytes ej pga hygienskäl. Vid byte eller retur står du för returfrakten. Observera att du alltid måste kontakta kundtjänst innan du returnerar en vara.

 


Hur kontaktar jag kundtjänst?

 

Eftersom vi är en Internetbutik kontaktar du oss på info@SlimShopping.se. Vi svarar på vardagarna inom 1-24 timmar efter vi mottagit din e-post. 

 


Måste man vara medlem för att kunna handla hos er?

 

Nej – Vi har inga medlemmar. Butiken fungerar som en vanlig fysisk butik. Du beställer, betalar och får dina varor skickade. Vi har inga medlemskap och ingen loginfunktion.

 


Varför får jag ingen orderbekräftelse?

 

Kanske har du uppgett en felaktig / felstavad e-postadress  i kassan. Om du genomfört alla steg i beställningen får du ett kvitto på skärmen och en orderbekräftelse inom 30 minuter från beställningstidpunkten. Om du inte fått en orderbekräftelse inom 30 minuter - kontakta vår kundtjänst på info@SlimShopping.se så hjälper vi dig att hitta problemet.

 


Hur kan jag betala?

 

I efterskott mot faktura (Klarna) eller mot kortbetalning (VISA, MasterCard m.fl.).

 


Varför nekas jag köp mot faktura?

 

Nekat köp mot faktura kan bero på att adressuppgifterna är felaktiga, du ges då möjlighet att korrigera dessa (kontrollen sker mot din folkbokföringsadress).

Man nekas även köp om man har betalningsanmärkningar eller om man har tidigare obetalda fakturor till Kreditor Europe AB.

 


Varför vill SlimShopping ha mitt personnummer när jag vill betala mot faktura i efterskott?

 

Fakturahanteraren Klarna behöver ditt personnummer för att försäkra sig om att du inte har betalningsanmärkningar samt att personuppgifterna är korrekta. Om så är fallet tillåts du betala i efterhand med faktura.

  


När måste jag betala mina varor (vid fakturaköp)?

 

Fakturan skall betalas inom 14 dagar från fakturadatum. Betala senast det datum som står angivet på ditt inbetalningskort. Vid försenad betalning med skriftlig påminnelse utgår en påminnelseavgift med för närvarande 70 kr. Vid inkasso tillkommer lagstadgad inkassoavgift på ca 200 kr.

 


Kan jag se om ni fått min fakturabetalning?

 

Du kan kontrollera din fakturastatus på www.faktureramig.se

Har du frågor rörande din fakturabetalning kontakta Klarna på 08-586 126 00 eller via e-mail på info@klarna.se

 


Vågar jag handla med mitt kontokort?

 

Vi samarbetar med SEB:s Euroline AB och iDeb för inlösen av kortbetalningar. Godkända kreditkort är VISA och MasterCard/Eurocard och Diners Club. Vi tillämpar 3D Secure som är en teknik framtagen av Visa för att säkerställa kundens identitet. 3DSecure innebär att du får en möjlighet att verifiera att du är den verkliga kortinnehavaren, vilket innebär mindre risk att kortet används i bedrägligt syfte. Skulle det mot förmodan hända något är du som kund alltid skyddad!

 


Hur fungerar kreditkortsbetalning?

 

När du betalar med kreditkort hanteras betalningen av vår betalningspartner DIBS DebiTech för att garantera snabb och säker betalning. Så här går det till:

- När du valt de produkter du vill handla skriver du in din leveransadress och väljer kreditkort som betalningsmetod. Du leds då in på Dibs säkra och krypterade betalningssida. Följ anvisningarna om dina kortdetaljer på skärmen. Lämna aldrig några kortdetaljer via e-mail, post eller på annat sätt än via denna krypterade sida.

- En kontroll genomförs så kortuppgifterna stämmer samt kontots täckning för köpet verifieras.

- Pengarna reserveras nu på ditt konto. Det kan innebära att du inte kommer åt pengarna (beror på respektive kreditinstituts policy) men de har ännu INTE förts över till SlimShopping.

- Först samma dag som varorna levereras överförs pengarna via DIBS DebiTech till SlimShopping.

 


Får jag ert nyhetsbrev gratis om jag handlar?

 

Ja. Nyhetsbrevet skickas ut 1-2 gånger per månad med förmånliga erbjudanden, information om nyheter och tips och råd.

 


Kan jag säga upp nyhetsbrevet?

 

Du kan när som helst välja att avsluta prenumerationen. Klicka på länken längst ner i nyhetsbrevet.

 


Vad händer om jag inte är nöjd eller om det uppstår en tvist?

 

Om tvist uppstår mellan oss (SlimShopping) och dig som kund kommer vi uppmana lösning med hjälp av Allmänna Reklamationsnämnden. Vi kommer att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendation.

  


Jag har inte fått svar på mitt mail.

 

Vi svarar på alla mail vi får, normalt inom 1-24 timmar på vardagar. Det händer dock att vi får tillbaka mail som inte kan levereras (det kan bero på flera saker: att din mailbox är full, att mailadressen är felaktig, att din e-postleverantör har spamfilter som gör att våra mail inte levereras eller att vårt mail hamnar i spamboxen etc). Om du inte fått svar från oss inom 3 dagar ber vi dig kontakta oss igen. Vi ber dig dubbelkolla att din mailadress är korrekt.

  


Kan jag göra tillägg i beställningen efter att den skickats iväg?

 

Vi skickar ut varorna till dig så fort som möjligt oavsett när de beställts. Vi kan endast göra tillägg/ändringar fram till dess din beställning packas. Kontakta oss på info@SlimShopping.seoch meddela oss ditt namn och ditt ordernummer (ORXXXX).

 


Hur levereras mina varor?

 

Dina varor skickas med Posten. Om du valt att betala mot faktura bifogas inbetalningskort med leveransen. Vissa beställningar (och även till vissa adresser) väljer SlimShopping att skicka som rekommenderade vilket innebär att endast du kan hämta ut paketet med din legitimation. Vi mottar då också ett bevis på att paketet är uthämtat och när.

 


Varför har inte mina varor kommit?

 

Normalt tar det 1-4 arbetsdagar från beställning till dess att varan finns på ditt postkontor. Har du inte fått din beställning inom 5 dagar från din beställning bör du omedelbart kontakta oss påinfo@SlimShopping.se

 


Hur gör jag för att returnera mina varor?

Slim Shopping tillämpar konsumentköplagen vid hantering av returer. Du har därmed full returrätt inom 14 dagar från det att du mottagit varan. Vi bjuder på ytterligare nästan ett år öppet köp, totalt 365 dagar.  Varan skall vara oanvänd och i obruten förpackning. Vi återbetalar varans kostnad när returen har inkommit och är godkänd enligt ovan.

 

Om vi har skickat fel vara står vi för kostnaden av returen till vårt lager.

 

Returadress:

Slim Shopping

Per Jacobs väg 10

263 52 Höganäs

 


Hur gör jag för att reklamera en vara?

Alla varor ska vara felfria vid leverans till dig.Vid reklamation kontaktar du vår kundservice som ger dig ett reklammationsnummer. Märk paketet med detta nummer. Slim Shopping tillämpar konsumentköplagen vid hantering av reklamationer. En produkt kan endast reklameras vid fabrikationsfel. Reklamera varan direkt efter det att du upptäckt felet så skickar vi en ny, felfri vara. Kan felet inte avhjälpas kommer återbetalning att ske.

 

Returadress:

Slim Shopping

Per Jacobs väg 10

263 52 Höganäs

Nyhetsbrev

Prenumerera på vårt nyhetsbrev och ta del av våra unika erbjudanden!